חייגו אלינו: 077-9975757

עבודה מעניינת ורווחית? היכנסו לתחום השיווק!

שוק העבודה מתחדש מעת לעת, ומשרות שהיו רלוונטיות לפני עשור לא בהכרח שיהיו מבוקשות כיום. לכן, בוגרים רבים בעלי תואר ו/או תעודת מקצוע בתחומים כמו מדעי החיים, היסטוריה, ספרות, סוציולוגיה ועוד,

יתקשו למצוא משרות בתחומם, וימצאו עצמם מחשבים מסלול מחדש. מנגד, ישנו תחום הנמצא בהתחדשות תמידית, ולא צפוי להיעלם מהשוק בקרוב. זהו תחום השיווק, בעל היצע משרות גבוה ומגוון.

 

למעשה, עבודה בתחום השיווק היא כמו לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה – כיוון שתמיד יהיה צורך בעובדים בתחום שלא מתיישן לעולם ואף משתנה ומתחדש בהתאם להתפתחות הכלכלה והטכנולוגיה העולמית.

מחפשים עבודה של גדולים שתהיה רווחית, מעניינת, ובתחום בעל פוטנציאל עצום ואופציות קידום רבות שנמצא בהתחדשות תמידית? אין ספק שענף השיווק מחכה לכם.

 

ענף השיווק הינו שם כולל המאגד בתוכו מספר תחומים – שיווק, פרסום, מכירות, יחסי ציבור, ועוד. המשותף להם הוא בין היתר שביעות רצון העובדים בהם, אשר מעידים על רמת עניין גבוהה לאורך זמן,

עבודה דינמית ומול מגוון קהלים, ואופציות קידום רבות. אך לא כל הנוצץ זהב – העבודות בתחום הינן לרוב תובעניות, אבל בינינו, כמעט כל עבודה רווחית היא תובענית במידה כלשהי, לא? ואפילו כמה תחומים רווחיים פחות נחשבים כתובעניים במיוחד.

 

משרות ניהול והייטק שיווק דיגיטלי

 

מהן המשרות המוצעות בתחומי השיווק?

בשל ריבוי התחומים והמשרות בענף, רצוי להתמקד על תחום אחד מתוך הענף, הרלוונטי עבורך יותר הן מבחינת עניין והן מבחינת ידע. בין התפקידים הנבחרים:

  • מנהלי תיקי לקוחות
  • מנהלי מוצרים/מותגים
  • אנשי שיווק ומכירות בינלאומיים/מקומיים
  • אנשי שיווק ופרסום דיגיטלי
  • אנשי יחסי ציבור
  • כתבי שיווק וכתבים טכניים
  • אנשי מחקר ומידענות
  • אנשי פיתוח עסקי

וכמובן מגוון משרות ניהוליות ובכירות, אליהן לרוב מגיעים לאחר תקופת ניסיון בתחום.

 

בוגרי תארים שאינם רלוונטים לשוק העבודה

כאמור, בוגרים רבים של תארים שאינם רלוונטיים לשוק העבודה המודרני, מוצאים את עצמם בתהליך של הסבה מקצועית ונכנסים לתחום השיווק. ברוב המקרים, תואר ראשון הינו דרישת סף לכניסה למשרות ״של גדולים״ בתחום

השיווק, אולם, אין ספציפיקציה לאיזה תואר. למרות שחלק גדול מהעובדים בתחומי השיווק, היח״צ והפרסום יבואו מרקע של תקשורת, מנהל עסקים, ולעתים אף יהיו בוגרי קורסי פרסום שונים, לא בהכרח שהרקע שלהם יהווה עבורם יתרון בקבלה למשרות בתחום.

 

הימצאות התופעה הזו בענף, למעשה תורמת להתפתחותו משום שיצירתיות וחדשניות במקרים רבים נולדת במקום בו יושבים בכפיפה אחת אנשים המגיעים מכמה שיותר רקעים מקצועיים שונים,

כיוון שהם באים עם דרכי חשיבה ופעולה שונות בהתאם להשכלתם.

ראו גם משרות בשיווק בקישור >>